بایدها و نباید‌های استفاده از شوینده صورت

بایدها و نباید‌های استفاده از شوینده صورت

شاید شستن صورت به نظرتان ساده‌ترین و واضح‌ترین کار ممکن به نظر برسد اما حقیقت این است که این کار نیاز به زمان و توجه دارد و انجام صحیح آن می‌تواند تغییرات چشمگیری در پوست شما ایجاد کند و آن‌ را از پوستی پر از جوش به پوستی سالم و زیبا تبدیل نماید. در ادامه به بایدها و نباید‌های استفاده از شوینده صورت می‌پردازیم

بسیاری از افراد بر این باور هستند که شست و شوی صورت تنها برای پاک کردن پوست از لوازم آرایش یا آلودگی و کثیفی لازم است. اما باید بدانید که توصیه می‌شود صورتتان را دو بار در روز بشویی. البته شاید تعداد دفعات شست و شوی صورت نسبت به روش صحیح انجام آن اهمیت نداشته باشد.

تمیز کردن آلودگی‌ها و لوازم آرایش از پوست نه تنها آن را برای انجام روتین شبانه‌تان آماده می‌کند، بلکه به پروسه نوسازی پوستتان که در طول شب اتفاق می‌افتد نیز کمک شایانی می‌کند.

بیوتی‌کده با فراهم آوردن شوینده‌های متنوع از برند‌های شناخته شده و معتبر سعی بر آن دارد که بهترین محصولات را برای استفاده و سلامت خانواده‌های ایرانی ارائه دهد.

شوینده‌های متنوع بیوتی‌کده را اینجا ببینید

بایدها و نباید‌های استفاده از شوینده صورت

بایدها:

ابتدا تمام آرایش صورتتان را به خوبی پاک کنید. این کار را قبل از شست و شوی صورت انجام دهید و از یک پاک‌کننده آرایش ملایم استفاده کنید.

از آب ولرم برای شستن صورتتان استفاده کنید. حقیقت این است که شست و شوی صورت با آب داغ باعث التهاب و تحریک پوست می‌شود و بهتره از آب ولرم استفاده کنید.

از میسلار واتر استفاده کنید

افرادی که از لوازم آرایش استفاده نمی‌کنند می‌توانند به جای شوینده از میسلار واتر استفاده کنند. ویژگی این محصول این است که پس از استفاده، نیاز به شست و شوی صورت نیست.

از برس‌های شوینده غافل نشوید. افرادی که پوست چرب دارند می‌توانند از مزایای شست و شوی صورت با برس‌های شوینده بهره‌مند شوند. اگر پوست حساسی دارید مراقب تعداد دفعات استفاده‌تان از این دستگاه‌ها باشید.

از یک حوله نرم برای خشک کردن پوست استفاده کنید. نگذارید صورتتان با جریان هوا خشک شود. از یک حوله نرم و تمیز برای خشک کردن پوست صورت استفاده کنید و مراقب نواحی حساسی مانند دور چشم باشید.

از مقادیر درج شده روی هر محصول و به همان اندازه استفاده کنید. اگر تصور می‌کنید که شوینده‌تان آن‌طور که باید کارساز نیست بهتر است مقدار ماده‌ای که استفاده می‌کنید را چک کنید. هرگز مقدار کمتر یا بیشتر از اندازه‌ای که روی بسته‌بندی محصول درج شده استفاده نکنید.

در پایان از تونر استفاده کنید

تونرها محصولات سبکی هستند که ph پوست شما را در سطح نرمال نگاه می‌دارند  تا پوست بتواند از خود در برابر باکتری‌ها مراقبت کند. امروزه تونرها طوری فرمول‌بندی می‌شوند تا مزایای فراوانی برای پوست شما داشته باشند. برای استفاده از تونر کافیست به اندازه مقدار درج شده روی بسته‌بندی، محصول را روی پنبه یا پد ریخته و روی پوست استفاده کنید.

روش صحیح استفاده از تونر را اینجا بخوانید

نبایدها

از صابون‌های معمولی برای شست و شوی پوست استفاده نکنید.

صابون‌ها معمولا PH پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهند

برای شستن صورت از  اسفنج استفاده نکنید. تحقیقات فراوانی نشان داده است که باکتری‌هایی که در اثر شست و شوی پوست در خود اسفنج تجمع می‌کنند برای پوست بسیار مضر هستند.

برای شست و شو از دست‌هایتان استفاده کنید.

پوستتان را بیش از حد نشویید

گاهی افرادی که عادت به حمام روزانه دارند فراموش می‌کنند که صورتشان را در حمام هم می‌شویند. بنابراین با جمع شست وشوی دو بار در روز، در واقع سه بار در روز صورت خود را می‌شویند که این می‌تواند برای پوست مضر باشد به خصوص اگر پوست، حساس و خشک باشد.

بیش از حد لایه برداری نکنید

پوست شما یک لایه محافظ دارد و لایه برداری بیش از حد با محصولات لایه ‌بردار گرچه روز اول احساس طراوت و تازگی در پوست شما ایجاد می‌کند اما استفاده روزانه از این محصولات می‌تواند به لایه بیرونی پوست آسیب جدی وارد کند.

استفاده از مرطوب‌کننده را فراموش نکنید پس از استفاده از تونر، استفاده از مرطوب‌کننده را فراموش نکنید. برخی افراد احساس سفتی پوست پس از شستن صورت را دوست دارند اما این در واقع خشکی بیش از اندازه است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید